En icke-feministisk jämställdhetsblogg

Om ekvalism

fredag 7 februari 2014

Några avslutande lästips

Det är dags för mig att sluta blogga. Därför några lästips.

Jag ser från besöksstatistiken att många av er kommer hit för att leta vidare i bloggrullen i högerspalten. Fortsätt gärna med det.

Bloggens mest lästa inlägg hittills hittar ni via länken högst upp till höger.

Förutom det har jag sex böcker att tipsa om. Några av dem har jag inte hunnit läsa själv, men de sägs vara bra och argumenterar i denna bloggs anda. Att jämställdhet är önskvärt, att konkret diskriminering är dåligt, och att män och kvinnor har olika fördelar och nackdelar av sin könstillhörighet i olika situationer.

Tack för den här tiden. Kommentarsfältet är öppet i någon vecka till, sedan stängs det.





Jämställdhetsbluffen av Pelle Billing. Min recension här. Pelle Billings blogg här.




Med svärtad ögonskugga av Helene Bergman. Helene Bergmans blogg här.




Mansförbjudet av Pär Ström. Pär Ströms blogg här.



Cafe Rättvisan av Joseph Caux. Min recension här. Joseph Caux' blogg här.



The War Against Boys av Christina Hoff Sommers. Christina Hoff Sommers' hemsida här.




The myth of male power av Warren Farrell. Warren Farrells hemsida här.

34 kommentarer:

  1. Det var synd...
    Jag har uppskattat dina texter lika mycket som bloggrullen.
    Tack för ditt engagemang, och lycka till!

    /Senior

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att du slutar. Men låt mig själv komma med ett boktips i gengäld: "Ljusets fiender" av Johan Lundberg, boken som drar ned byxorna på kulturvänstern:

    http://www.adlibris.com/se/bok/ljusets-fiender-vastvarldens-sjalvkritik-och-den-svenska-idedebatten-9789175669472

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, den skulle jag vilja läsa. /Ekvalist

      Radera
  3. Tråkigt! Kommer sakna dina balanserade inlägg i debatten. Tack för all bra läsning men skönt att höra att texterna/bloggen ´blir kvar sas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för snälla ord! /Ekvalist

      Radera
  4. Håller med ovanstående. Jättetråkigt att du slutar blogga. Du har skrivit många tänkvärda inlägg. Kan dock förstå att det tar mycket tid att göra nya inlägg och kommentera våra kommentarer.
    Tack för den här tiden och ha det bra !
    Pelle2

    SvaraRadera
  5. Äntligen!
    Ännu en näthatare som tystnar! Bra för svensk demokrati och jämställdhet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Många är kvar. /Ekvalist

      Radera
  6. Verkligen synd att du slutar. Jag läsar alltid dina inlägg med stor behållning. En av mina favoritbloggar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för snälla ord! /Ekvalist

      Radera
  7. Tack för många extremt läsvärda inlägg. En gedigen insats mot fördumningen som tyvärr har sitt grepp om Sverige. Stort tack för ett mycket betydelsefullt arbete!
    Efter lång och trogen tjänst bör man ju ha gjort sig förtjänt av lite vila, som tur är kommer det nya skribenter hela tiden som sätter sanning och logik före feministisk fördumning.

    //David 8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, som tur är dyker det upp nya bra bloggare hela tiden. /Ekvalist

      Radera
  8. Vill gärna också tacka för ett utmärkt stycke arbete! En fröjd att läsa.

    SvaraRadera
  9. men vaffö vaffö då då??
    Varför ska du sluta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tappat motivationen. Som Bashflak skriver nedan, svårt att förnya sig. Bland annat. /Ekvalist

      Radera
    2. Tappat motivationen. Som Bashflak skriver, svårt att förnya sig. Bland annat. /Ekvalist

      Radera
    3. Kram, kram! /Ekvalist

      Radera
  10. Tråkigt men förståeligt. Det tar på krafterna att blogga och efter 1-3 år så är det svårt att skriva nåt nytt utan att upprepa vad man redan sagt dussintals gånger.

    / Bashflak

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. I början gav det mig energi, men mot slutet har bloggandet och twittrandet tjuvat för mycket energi istället. /Ekvalist

      Radera
  11. Tack för den här tiden. För mig är din blogg, som du skriver, en dörröppnare mot resten av vår del av bloggosfären. Jag börjar här, läser det du skriver och kollar sedan av resten. Jag kommer att sakna din klarsynthet och kärnfulla stil att skriva.

    Sköt om dig

    /Kim Jong Skill

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för snälla ord! Detsamma! /Ekvalist

      Radera
    2. Kul att höra! Tack detsamma! /Ekvalist

      Radera
  12. Tack för alla bra inlägg och för din blogglista. Har använt den som hubb det senaste året.

    Lycka till med vad du nu gör i framtiden. Kommer du att fortsätta på twitter?

    /Chade

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Nej, inget twitter heller. /Ekvalist

      Radera
  13. Vore kul att få kontakt med dig, tror jag:-) Jag har precis startat en ny blogg, kanske kan du länka till mig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till ny blogg! Vilken länk? /Ekvalist

      Radera
    2. Det fick jag inget svar på. Och nu stängs kommentarerna. Tack igen, alla! /Ekvalist

      Radera

Kommentarer inaktiverade

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.