En icke-feministisk jämställdhetsblogg

Om ekvalism

torsdag 28 maj 2015

Blockad av en socialsekreterare

Jag tror mig ha en ganska nyanserad bild av socialtjänsten, liksom av många andra myndigheter. Trots rykten och belägg om att socialtjänsten är djupt influerad av radikalfeministisk teori och strukturellt manshat har jag personligen, som man och pappa, alltid blivit proffsigt, sakligt och helt enligt reglerna behandlad av denna myndighet. Faktiskt generellt bättre än av vissa andra myndigheter. Jag tycker rent allmänt att socialtjänsten gör ett bra och viktigt jobb.

I blogginlägget "Socialtjänst erkänner felbehandling av pappor" skrev jag exempelvis om hur socialtjänsten i Kungsbacka utövade en svår mänsklig dygd: att erkänna fel. Det kan gärna Polishögskolan ta efter, för att ta ett färskt exempel.

Däremot är jag naturligtvis medveten om att inte alla i besvärliga situationer har haft samma goda erfarenhet som jag av socialtjänsten. Det vittnar inte minst Maciej Zarembas artikelserie om, liksom svallvågorna efter den. Därför har jag även bloggat om det, eftersom det tvärtemot feministisk teori tycks vara män som drabbas hårdast i sådana fall.

En av dem som har gått till ursinnigast motangrepp mot Zarembas artikelserie är den anonyma Twitter-profilen @heyalltarbra, som uppger sig vara socialsekreterare. Hon har blockat mig (dvs förhindrat mig att läsa och kommentera hennes tweets) i förebyggande syfte, men det är ändå enkelt för mig att läsa vad hon skriver. Och det hon skriver är tyvärr inte alls i linje med Socialtjänstlagens 1 kap 1 §:

"1 kap. Socialtjänstens mål
1 § Samhällets socialtjänst skall på demokratins och solidaritetens grund främja människornas
- ekonomiska och sociala trygghet,
- jämlikhet i levnadsvillkor,"

Det är istället mest en radikalfeministisk svada med nedsättande tillmälen mot män och en ryggradsmässig, könsbunden sympati med alla kvinnor i alla konflikter med män.

Jag tackar min lyckliga stjärna för att inte ha råkat ut för henne bortom Internet, och för att alla socialsekreterare inte är som hon utan, som i mitt eget fall, faktiskt har hjälpt mig och gjort mitt liv betydligt enklare att leva. Som jag har sagt flera gånger i verkliga livet: tack.

Bloggat: AVFM/Toklandet

2 kommentarer:

  1. Socialsekreteraren agerar bara som radikalfeminister brukar göra. När dom inte kan försvara sina sjuka åsikter eller tycker att det är jobbigt att bli kritiserad så blockar dom kritikern.
    Pelle2

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ointresserad av andra åsikter och att de ska tillåtas framföras.

      Radera

Kommentarer inaktiverade

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.