En icke-feministisk jämställdhetsblogg

Om ekvalism

onsdag 27 maj 2015

Lyxfällan-partiet

3 kommentarer:

  1. Ja,det är helt sjukt att någon kan rösta på ett parti som tar så lätt på ekonomin,vill lägga ner det väpnade försvaret och sysslar med könsrasism.
    Pelle2

    SvaraRadera
  2. Jag har levt ungefär såsom F! förespråkar.
    Jag driver enskild firma och har alltid satt mina behov främst. Jag har inte låtit mig styras av budgetar. Jag har medvetet betalat för lite preliminärskatt för att "få" extra pengar till mina behov. Jag har betalat moms gång per år och på så vis "fått" ytterligare extra pengar under året till mina behov.
    Förr eller senare ska dessa pengar in till staten och då har jag fått ett helvete med att dra in dessa kopiösa mängder med pengar med kort varsel. Och jag har varje år hamnat i kläm hos Skatteverket, som till sist drog in min F-skatt. Utan F-skatt är det svårt att verka som företagare. Intäkterna sjunker. Jag riskerarde konkurs. Skulle jag konkat så hade jag blivit en belastning för staten och detta pga att jag ansåg mina egna egiostiska behov vara viktigare än att ta ansvar för hur den faktiska verkligheten såg ut.

    Det är ett uselt sätt att leva på kan jag intyga och jag har tagit tag i allt det där och skaffat revisor som hjälper mig med budget och struktur så att mina intäkter kan ÖKA så att jag kan tillgodose mina behov ÄNNU MER än tidigare.

    PS. Jag har under hela mitt vuxna liv fram till för ett par år sen umgåtts nästan uteslutande med rödgrönrosa samhällsförbättrare, om ni undrar varifrån min ekonomiska naivitet kommit från.

    PS2. Jag levet i singelhushåll utan barn där ekonomisk naivitet mest bara drabbat mig. F!:s ekonomiska naivitet skulle drabba ett helt land.
    Sådan är Nånannanismen.

    //FredrikS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du har tagit tag i ekonomin inkl budgeten! Hoppas att det har gjort ditt liv enklare och bättre. Jag har dock inga stora förhoppningar om att ovannämnda parti ska göra detsamma.

      Radera

Kommentarer inaktiverade

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.