En icke-feministisk jämställdhetsblogg

Om ekvalism

söndag 26 januari 2014

Feministisk man får nog och lämnar rörelsen

"Jag ger upp 
OK, fuck it – jag har stått med mina medsystrar på barrikaderna, (ja, jag är en man) och alltid försökt stå upp mot orättvisor som kvinnor utsätts för, men vet du vad? Fuck it. Jag får bara skit tillbaka från mina medfeminister. 
På senare tid så har jag hört mer och mer om hur befogat manshat är, hur ALLA män är onda, våldtar och förtrycker. Det har gått ifrån att handla om lika vilkår till att handla om manshat och rasism mot vita och hetrosexuella. 
Det var precis på grund av sådana orättvisor som jag blev feminist, men nu har själva feminismen blivit en hat propaganda och jag har fått nog, så fuck it. 
Jag lägger av – jag tänker fan aldrig igen lyfta fram en kvinna eller en feministfråga. Det har jag gjort tillräckligt i mina dar. Nu är det dags att fokucera på mig och mina närmaste istället. Och alla som FAKTISKT kämpar emot orättvisorna borde istället söka sig en ny grupp som inte bygger på könshat. 
Och för att svara på några inlägg här: vad i helvete spelar det för roll någon har som gör något bra för feminismen? Vad är det för sjukt synsätt där du måste syna någon mellan benen innan du ger en komplimang? Tror ni verkligen på allvar att sådant leder till jämlikhet? 
Och till det intellektuella kalhygget som jämförde feminister med svarta i usa: 
1. Svarta i USA fick och får utstå sjukt mycket värre saker än kvinnor någonsin har. 
2. Hur tycker du att den strategin har funkat då? Kolla på vilka som röstade på Obama, hur stor del av alla som sitter i fängelse idag är svarta MÄN, kolla utbildning, inkomstskillnader, drogberoenden, etc, etc. Om du verkligen vill att kvinnor ska behandlas som svarta blir behandlade idag så måste du vara sadomasochist. 
3. Det finns svarta människor som pratar precis sådär – dagens ”black panthers”. Förmodligen USA’s näst mest rasistiska grupp efter KKK. Och de sticker inte under stol med att de är rasister. Precis som med svensk feminism så blev de precis det de kämpade mot. De blev rasister och flertalet av er har blivit sexister. 
PS: Nu får ni bevisa att ni är starka istället för att kräva att män ger plats. Ta plats själva. Ni får bevisa att kvinnor kan genom att faktiskt göra. Ta ansvar för er själva. 
// fd feminist sedan 10 min tillbaka"
Jag känner väl igen mig själv och mina egna reaktioner för några år sedan i kommentaren. Om du som skrev den läser denna blogg, så har jag bara en sak att tillägga till det som du skrev:

Välkommen till ekvalismen!

Bloggat om detta: Aktivarum, Malte on the Roxxx

Mer läsning: Varför är Din Mamma inte feminist längre?

9 kommentarer:

  1. Ang WDF-bloggen så kan man väl konstatera att bloggen Tenebrism befinner sig någonstans mellan steg två och tre.

    “First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

    Och till avhopparen - God for you!

    SvaraRadera
  2. Var inte orolig. Expressen arbetar säkert i detta nu på att spåra upp den hemske man som skrev detta, så att han kan hängas ut offentligt som den kvinnohatare han är.
    Det är viktigt för demokratin - och jämställdheten!

    SvaraRadera
  3. EXF! är beredd på att ta emot avhopparen. http://malteroxxx.wordpress.com/2012/05/31/exf-avhopparorganisation-for-feminister/

    SvaraRadera
  4. Hahahahaha!!!!!!! Ni är inte kloka, o inte särkskilt intelligenta!! :) Jag tycker mest synd om er allihopa..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är du taskig. Inte särkskilt intelligenta? Nog är jag väl klokare än en särk ändå… *kränkt*

      /Ekvalist

      Radera

Kommentarer inaktiverade

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.